Leta i den här bloggen

onsdag 28 september 2016

Dödliga vapen

USA fortsätter i vanlig ordning att bädda för världens undergång. Får dess maffia inte kontrollera världen så ska ingen annan heller, tycks resonemanget gå. Nu har kongressen godkänt att dödliga vapen får säljas till Ukraina:

http://www.businessinsider.com/us-house-approved-lethal-weaponry-ukraine-2016-9?r=US&IR=T&IR=T

Ger sig vad Obomba säger. Han kan väl i alla fall skjuta fram verkställandet. Eller? USA har tydligen gett sig fan på att få igång ett krig med Ryssland, kvittar var, bara det blir krig. De skiter i om hela jorden pulveriseras. Kriget ska tydligen utspelas på fler fronter. Sydkinesiska sjön, Ukraina, Syrien kanske Sverige också snart, om våra rövslickare till politiker-muppar lyder order som de ska.

I teve står Ingves och blåljuger om vår så kallade ekonomi och folket går troget till sina jobb, gnor ihop till den pension de aldrig kommer att få. Ja, utom politiker-mupparna och bankirerna då förstås. De har ju jobbat så hårt med sina papper att valkarna skaver i händerna. Med krökta ryggar, stödda på sina med silverbeslag prydda käppar går de i pension efter väl förrättat värv. Fy fan!!

1 kommentar:

Farfar sa...

Kommentarerna försvann. Jag har länge misstänkt att NSA övervakar min blogg. Jag utgör säkert ett hot mot deras sjuka verksamhet, i alla fall i deras egna ögon:)

Berra du skrev: Jag riskera att få en dynggrep i röven...... :)

Ja, det skulle man ju inte unna dem.

Men till nåt helt annat. Jag la ut en ny risvase i vintras och kan du tänka, det finns redan massor av sil där. Jag trodde den proceduren tog flera år. Jag fick en 5-kilos gädda och ett tjugotal abborrar i förgår vid denna vase:) De flesta var små så de får växa till sig till nästa år, men 5-6 stycken var fullt ätliga.

Jag ska lägga ut en vase till, på djupare vatten, till vintern.