Leta i den här bloggen

onsdag 6 januari 2016

Switzerland

I de svarta kulornas och de hemliga kontonas hemland, Schweiz, ska det hållas en folkomröstning om huruvida bankerna ska tillåtas ha fortsatt ensamrätt på att skapa landets betalningsmedel:

http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/11999966/Switzerland-to-vote-on-banning-banks-from-creating-money.html

Ett steg i rätt riktning, men det fordras mycket mer än så för att väcka världens folk ur deras bekvämlighetssömn. Över 90 procent av Schweiz pengar är likt våra så kallade pengar cirkulerande digitala bankskulder, kallade krediter.

Jag skulle också vilja tipsa om ett inlägg av Ellen Hodgson Brown om att nu börjar "bail-in"- tiden:
http://ellenbrown.com/2015/12/29/a-crisis-worse-than-isis-bail-ins-begin/

Alltså att bankerna efter den 1 jan. kan konfiskera innehållet på både folk- och företagskonton i händels av en derivatkollaps. Detta eftersom att på banken insatta tillgångar räknas som bankens egendom. Bestämdes på ett av de senaste G20 mötena. (Orkar inte kolla vilket just nu.) Tänk va, bankindustrin behöver inte stå för sina spekulationer. De räknas som så systemviktiga att de inte får gå i konkurs. Det gäller nu för parasiterna att till varje pris behålla sin makt. Likt ett gäng fästingar, men det enda en fästing kan är att suga ut värdvarelsens livselexir.

Man kan inte annat än bli förbannad och förresten insättningsgaranti, ta dig i röven!

2 kommentarer:

Berra sa...

Man ska inte ha ett skit med bankerna att göra. Råkar man ha några kr över. Investera i nått som gör att man överlever kraschen i istället för att trycka dom surt förvärvade tillgångarna rätt ner i halsen på parasiterna. Kämpa på.

Farfar sa...

Tyvärr ser jag inte när någon lämnar en kommenterar. Jag måste logga in på bloggen först. Så du får ha överseende med att det tar lite tid innan jag svarar:)

I övrigt har du helt rätt. Jag brukar körs runt på marknader på somrarna och leta efter sådant som jag vet är mycket arbete nedlagt på, men som knappt kostar ett skit:)

Jag köpte en mycket fin vedspis i somras för 700,- En låda smidestänger 50.-

Eller försök göra en synål. Man får en ask med hundra i för nån tia.