Leta i den här bloggen

torsdag 29 januari 2015

Guld och Silverskolan

Jag ska bara skriva ett par ord om Guld &Silverskolan tänkte jag. Torgny Persson heter han som ligger bakom detta mastodontarbete. Det beskriver och jämför bankkrediter med guld och silver. Detta arbete är framtagit som en del av hans affärsverksamhet, men för att få en bild om hur vår värld egentligen fungerar så tycker jag det är värt all respekt.

Makten ligger inte hos de stackars töntar vi luras att rösta på, utan hos dem som skapar och styr våra valutor och säga vad man vill om ädla metaller som valuta, men de håller i alla fall koll på politikernas pengatryckande och staternas skuldsättning om de kopplade till dess penningmängd. Inte heller för att guld kommer att hjälpa i den resursbristens värld som snart kommer, man kan som tur är inte äta guld.

Men om man som jag är intresserad av att kanske kunna ana bankmaffians planer och kanske skydda sig lite mot det kaos som snart kommer så skadar det inte att veta vad som pågår. Eller för er som är intresserade av att jämföra dagens så kallade pengar med skuldfria bytesmedel. Det är bara att konstatera att nittonhundratalet är ett förlorat århundrade i mänsklighetens historia.

Det är 60 delar, men det är väl investerad tid att plöja genom allt.

shttps://www.libertysilver.se/kc/article?id=3

1 kommentar:

Farfar sa...

Jag glömde säga, ett stort tack till Torgny:)