Leta i den här bloggen

söndag 11 maj 2014

Gangsterstaten nummer ett

Jag har inte skrivit så mycket på ett tag. Mycket att göra i odlingarna, ankslakt, ny hönsgård, tillverkat en ny traktorvagn, plöjning med enskärig plog efter min Ferguson TE 20 för första gången, gamla kunder som lyckas förstöra det mest otroliga och så vidare.....kort sagt upp över öronen att göra.

Men ikväll tog jag paus och såg Dokument Utifrån om USA,s drönare och deras rätt att döda över hela världen. Tyvärr har väl inte programmet tillnärmelsevis lika många tittare som Melodifestivalen, men missa det inte. Det i slutänden vi, de röstberättigade i de så kallade fria och intalat medmänskliga och demokratiska länderna, som rättfärdigar detta beteende.

Jag håller på med ett längre inlägg om USA,s agenda för världens folk, trots att jag har egentligen inte har förmågan att uttrycka det jag vet i skrift. Jag är inte den journalist eller författare som krävs för att förklara detta, men jag ska göra så gått jag kan.

För övrigt kan jag rekommendera Agenda,s debatt mellan Jonas Sjöstedt och CIA,s utsände språksman i Sverige, Carl Bildt, mycket sevärt för att vara på teve, vill säga. Man kan nästa fundera på att börja rösta igen. På Jonas då givetvis, men å andra sidan vet man hur lite han även med den bästa vilja kan göra så.

I vår värld är skuld den yttersta makten och vårt samhälle har aldrig varit tillnärmelsevis lika skuldsatt som i dag, vilket säger mycket om den framtid som kommer.

Inga kommentarer: