Leta i den här bloggen

onsdag 12 mars 2014

Corny

Jag brukar inte läsa Corny,s skitblogg, men idag råkade jag snubbla in på hans svada över Rysslands alla oegentligheter på Krimhalvön. Efter vad jag har förstått så vill väl Krims befolkning tillhöra Ryssland och ska en folkomröstning om det.

Var är folkomröstningen i om Ukraina vill tillhöra EU eller inte? Eller om dess befolkning vill sätta sig i IMF,s skuldfängelse. Men krigshetsaren och USA beundraren Corny blundar för det uppenbara. Jag ska inte säga att jag sitter med alla kort på bordet, men nog är väl Paul Craig Roberts f*n så mycket trovärdigare än en liten vapenfixerad sprättgök och penningssytemshaverist från Sverige?

Att en sån som han är medlem i Omställning Sverige kan jag inte heller förstå. De som där är medlemmar vill ha en förändring av dagens samhälle och således även en självklar förändring i vårt sinnessjuka penningsystem, vilket är samhällets blodomlopp.

Så ej Corny, han skriver någon sorts rappakalja om ett kommande pensionssystem och att det är viktigt att man:

Investeringssparkontot är på alla sätt överlägset övriga sparformer i Sverige, genom sin schablonbeskattning. Dessutom står man själv som direkt ägare av fonder och andra värdepapper i ett investeringssparkonto och undviker därmed motpartsrisken i kapitalförsäkringar och individuellt pensionssparande. Långsiktigt sparande till pensionsåldern kan dessutom bygga upp rätt stort kapital, om man gör det konsekvent och korrekt, vilket gör det direkta ägandet desto viktigare.”

Någon insikt om att vårt samhälles allvarligaste problem skulle härstamma från penningsystemets pyramidspelsliknande krav på evigt ökande bubblor och skuldsättning finns helt klart inte, trots att det överst på han blogg står:

Evig tillväxt i en ändlig värld?”

Jag brukar undvika hans blogg eftersom denna människa verkar vara ett falsarium av allra värsta sort. Ena minuten skriver han om peakoil och den kommande energibristen. I nästa ögonblick skriver han med samma besservisserattityd om skatteförmåner i samband med penningplaceringar. Ursäkta inlägget, ska inte läsa Corny,s blogg fler gånger, jag har redan haft en hjärtinfarkt.

Inga kommentarer: