Leta i den här bloggen

onsdag 22 januari 2014

Till varje pris

Text-teve i dag:


  ”Jordens uppvärmning fortsätter        
                                        
  Uppvärmningen av vår planet fort-     
  sätter. 2013 var tillsammans med 2006 
  och 2009 det sjunde varmaste året     
  sedan 1880, enligt den amerikanska    
  rymdstyrelsen Nasa.                   
                                        
  Genomsnittstemperaturen förra året    
  var 14,6 grader Celsius.              
                                        
  Temperaturen har stigit sedan slutet  
  av 1960-talet, ett fenomen som har    
  kopplats till utsläpp av växthusgaser.
  Halten koldioxid i atmosfären är      
  enligt Nasa större i dag än någon     
  gång under de senaste 800.000 åren.” 
 
Och vi fortsätter obekymrat att göra samma saker som orsakat det ovanstående 
i en exponentiellt ökande hastighet. Inget får stå i vägen för det som 
ska rädda vårt samhälle. Oljan ska utvinnas och förbrännas till varje 
pris oavsett ekonomiska katastrofer, förstörd resursbas, mängden lik. 

3 kommentarer:

Agenten sa...

Åh, jag blir så glad när jag snubblar över personer med vettiga värderingar.. tung blogg.
Hit kommer jag tillbaka!

Farfar sa...

Tack för skrytet! Jag skulle gärna skriva mer om orimligheterna i vår värld, skurkaktiga politiker, kortsynta väljare, stolliga ekonomer, missledande bloggar. Om jag bara hann.

Realist sa...

Farfar bra sammanfattat.

/ Realist