Leta i den här bloggen

tisdag 21 januari 2014

Ishmael

Jag ska bara säga att jag inte har haft tid att uppdatera bloggen. Projekten haglar över mig plus att jag håller på att förbereda en föreläsning om penningsystemet för den närmaste kretsen. Trots tjat är insikten noll. Övrig tid läser jag en bok som har ett alldeles enastående perspektiv på den värld vi människor tror oss om att kunna härska över. Om ni också vill ha en andra syn på vårt samhälle och saker vi hittills tagit för givna, så läs denna bok. Ni kommer inte att ångra er. Jag har inte lyckats hitta den på Svenska i tryck form, men däremot som PDF:

http://www.vildvaxande.org/texter/Daniel Quinn - Ismael.pdf

Tillägg: Länken fungerar nu, men fråga mig inte varför den inte gjorde det förut. Om den inte fungerar är det bästa att söka efter Daniel Quinn Ishmael så får ni adressen till en helt fantastisk bok. En bok viktigare än Bibelns sagor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länken fungerar inte

Anonym sa...

Tack för den, sträckläste på en eftermiddag. Mycket givande.