Leta i den här bloggen

måndag 12 november 2012

Lista med orimligheter

Har ni tänkt på varifrån pengar kommer?
Endast tre procent av dagens pengar är sedlar och mynt!
Vad är det då som utgör nittiosju procent?
Vem skapar dessa nittiosju procent?
Svaret är bankerna!
Men bankerna lånar aldrig ut pengar, de skapar en kredit av ingenting som de kräver ränta på!
Detta är våra pengar, en digitalt post på ett konto skapad som en räntebärande skuld.
Denna post ska återbetalas av skuldtagaren plus en till skulden kopplad ränta!
Bankerna skapar aldrig pengarna till räntan på sina hittepåpengar!
Pengarna som ska utgöra räntan skapas av att andra låntagare sätter sig i skuld.
Om bankerna lånade ut pengar så skulle det ju vara mindre med pengar på kontot ibland.
Har du varit med om det?
Har du hört talas om att någon överhuvudtaget fått mindre med pengar på sitt konto när banken lånat ut pengar?
På ett skuldbrev från banken står det aldrig att pengar har satts in på ett konto, det står att en kredit har beviljats.
Till och med staten måste sätta sig skuld för att få tag i pengar!
Pengar den lika gärna kunde skapat själv, utan att gå i skuld!
Hela samhället måste betala ränta till bankerna poå statens skuldsättning!
Varför tar det flera dagar att flytta pengar mellan olika banker?

Är det moraliskt rätt att ta ränta på något som man inte äger?

Att ha makt över pengaskapande vilka fördelar kan det ge?

Läs vidare på:

http://parasitstopp.wordpress.com/

6 kommentarer:

stefan sa...

Ja tänk om man fick ett svar på minneslappen på bankomaten som såg ut så här.
Dina pengar är förnärvarande utlånade välkommen åter.

Farfar sa...

Jag skulle vilja se den som varit med om det. Jag letade efter lite stolpar men nu är det för många. Jag ska skriva ut dem och grunna ett tag. Det är annorlunda att läsa på ett papper. Kanske beror på att man är för gammal för såna häringa mackapärrer.

stefan sa...

Jag har problem med synen pga. datorn har testat med skidglasögon och ser bättre text med dem på. De är sådana som ska öka kontrasten.
Men hur som så tror jag det är skadligt. För tio år sedan bytte mina ögon förg till grönt och fick blodprickar och de upphörde med minskat besök bakom skärmen och nu är jag ju där igen :-)

Farfar sa...

Du är som Joakim von Anka, han får också gröna ögon när han tänker på pengar.

(Ursäkta skämtet kanske var lågt men jag kunde bara inte låta bli.)

stefan sa...

Hehe. Nej det jag läser handlar om genteknik jag har ett företag och det är mitt life för att få viss info men jag orkar inte läsa för ögonens skull. Det handlar om epigenetik. Alltså om påverkan utifrån DNA som inte har direkt fysiska kopplingar.
Sånt pratas det heller inte om offentligt i media. Pengar nej har inga och det är mest för att jag inte direkt älskar dem, man måste älska dem för att va i den branshen och det greja jag inte (vet ju av erfarenhet)

stefan sa...

Alltså mitt arbete är mitt liv och inge riktigt systemföretag bara vrider till för att få info om intressen. Så nu inga skattmasar tror jag har miljarder gömda på någon Ö haha man vet ju aldrig.